إن كنت تعتقد أنه يلزم أن يكون مشروعك تقنياً أو متعلقاً بالتكنولوجيا حتى يكون له تنفيذ للهواتف الفطنة فأنت مخطئ.

وإن كنت تعتقد أنه يلزم أن يكون مشروعك كبير جدا حتى يكون له تنفيذ للهواتف الفطنة فأنت ايضاً مخطئ.

سنتعرف هنا على بضعة عوامل تدفعك لتأسيس تنفيذ للهواتف الفطنة لمشروعك مهما كانت طبيعته وحجمه.

1- التطبيق كقناة بيع

قبل أن تشرع بتأسيس تنفيذ لمشروعك يلزم أن تعرف المبتغى المطلوب منه، وليس فقط لأجل أن يكون لديك تنفيذ لأن منافسك يملك أو لأن تلك هي الموضة في الوقت الحاليًّ. من أفضَل الأشياء التي من الممكن أن يخدم بها التطبيق أن يكون قناة بيع أي تبيع بواسطته خدماتك ومنتجاتك. سواء كان لديك مطعم تَستطيع إدخار حجز طاولة عن طريقه، أو لديك مكتبة تَستطيع بيع الكتب بواسطته.

من إمتيازات ذلك الاستعمال للتطبيق أنه سوف يكون باعتبار دكان يعمل طول اليوم وبدون أجازات. حتى إذا كان لديك موقع ويب تبيع عن طريقه عليك تأسيس تنفيذ والبيع بواسطته للعديد من عوامل من أهمها سرعة الإنجاز والناس تقضي وقتاً أطول في استعمال التطبيقات من تصفح الويب على هواتفها.

2-التطبيق كقناة ترويج

ليس كل المشروعات تستطيع البيع بواسطة تطبيقات أو عبر الويب عموماً، إلا أن يوجد الترويج للمشروع فكرة متوفرة كذلكً. حيث تَستطيع عرض بيانات عن منتجاتك وأسعارها والعروض المخصصة كذلكً. مثلما تَستطيع إرسال تنبيه للمستخدم لو كان بعد وقت قريبً من متجرك تخبره بعروض خاصة مقيدة أو تذكره بشراء منتج يريده.

حتى إذا كان لديك صفحات على الشبكات الاجتماعية، إلا أن الترويج بواسطتها هزيل لأنه لا يبلغ لكل المتابعين ومزعج لأن المستهلك لا يتوقعه. في حين عندما ينزل تطبيقك ويحتفظ به في ******ه فهو يتنبأ منك الترويج للمنتجات والخدمات التي يستطيع شرائها.

3- التطبيق كقناة تفاعل ودعم فني

الشبكات الاجتماعية تخدم جيداً كمنصات للتفاعل مع المستعمل إلا أن لا تعطيك إحصائيات مفصلة والتفاعل يكون عام، في حين عبر التطبيقات تَستطيع التعرف جيداً على كل مستعمل والتفاعل معه بخصوصية أضخم. مثلما أن العون الفني عبر التطبيقات أسلوب مبسطة وسريعة مضاهاة بالبريد الإلكتروني أو التواصل الهاتفي والانتظار على ****.

بال في مشروعك والمشاكل التي تجابهها مع ال***** وكيف ستجعل حياتهم أفضل إذا كان هناك تنفيذ في هاتفهم يستطيعون من إرسال التظلم بيسر التقاط لقطة شاشة أو صورة للمشكلة وإرفاقها للاستحواز على الحل السريع.

5– التطبيق كموقع

إذا كان لديك موقع مرتكز على المحتوى، أي مواقع الأنباء والمدونات وغيرها فإن التطبيق سيخدم كنسخة خاصة من موقعك. إلا أن التطبيقات توفر إمتيازات كثيرة مثل الاحتفاظ بالمقال لقرائته لاحقاً ووضعه بالمفضلة وحتى مساهمته مع الشبكات الاجتماعية وتطبيقات الشات والمحادثات الجماعية بيسر أضخم. مثلما أن عرض المحتوى ضمن التطبيق يتضح على نحو راتب وأفضل من عرضه ضمن المتصفح إضافة لسرعة التحميل والانتقال ما بين الصفحات.

وإن كنت تربح من الدعايات في موقعك، فإنه تَستطيع إضافة الدعايات لتطبيقك ايضاً، أو تأسيس محتوى خاص بإشتراكات مدفوعة بحيث يتم الدخول إليه من التطبيق حصراً أو من نسخة مدفوعة منه بهذا يخدم التطبيق كمصدر دخل للمكان.

5- التطبيق كمشروع بحد نفسه

حتى وإن لم يكن لديك مشروع خاص أو موقع تنشئ له تنفيذ، يمكن أن يشكل مشروعك بالكامل هو تنفيذ، أنظر إلى خدمات مثل airbnb و أوبر فهي لائحة بالكامل على التطبيق، أي يمثلان أضخم سلسلة فنادق و تكاسي إلا أن كل ما يملكانه هو مجرد تنفيذ للهواتف الفطنة. وهناك عديدة أساليب يمكن تقصي الدخل من تطبيقك فيها أبسطها عرض الدعايات طبعا ولعل أكثرها ربحية هو بيع المكونات ضمن التطبيق خاصة إن كانت لعبة وهناك أفكار كثيرة كالتطبيقات المدفوعة أو الاشتراكات السنوية أو حتى استعمال نموذج ربحي خفي مثلما يفعل تويت بوت حيث يبيع التطبيق كنسخة مدفوعة ويأتي العام الأتي ويطلق نسخة حديثة مدفوعة وليس كتحديث بالتالي وكأنه يجبرك على شرائها.

كيف أحصل على تنفيذ لمشروعي؟

تلك كانت بعض العوامل التي قد تقنعك بأهمية أن يكون لمشروعك تنفيذ اليوم، إلا أن كيف تحصل على تنفيذ لمشروعك؟ سأدلك على بعض الأساليب:

1- برمجها بنفسك: لا يحك جلدك مثل ظفرك، فأنت أفضل فرد يستطيع أن يبرمج تنفيذه لأنه يعلم ما الذي يريده منه، إلا أن ذلك يفتقر منك تعلم البرمجة وتصميم الواجهات وتجربة المستعمل وهو أمر غير متوفر للكل بالتأكيد فضلاَ عن الوقت الذي يحتاجه لتحسين التطبيق واختباره على غير مشابه المنصات والشاشات قبل أن يكون جاهزاً للإطلاق.

2- خدمات البرمجة الآلية: بات هناك اليوم مجموعة من المواقع التي توفر خدمات تأسيس تطبيقات أندرويد ببساطة عن طريق قوالب مستعدة، إلا أن تلك التطبيقات لاستخدامات مقيدة بشكل كبير وبتصاميم مقيدة وغالباَ تضع اعلاناتها فيها والأهم أنك لن تحصل على الشيفرة المصدرية لتطبيقك في حال أردت تعديله لاحقاً بمزايا أكثر فلن تَستطيع هذا.

3- استعن بمستقل: ما دام لا تعرف البرمجة، استعن بمبرمج. ولحسن الحظ اليوم أصبحت هناك مجموعة من منصات الشغل الحر التي تتيح الوصول السهل والسريع لطيف واسع من المبرمجين بمختلف التخصصات والخبرات والذين يملكون نماذج إجراءات سابقة يمكن الاطلاع عليها. الشغل عبر منصات الشغل الحر كمستقل يكفل لك عروض متعددة لتصميم تطبيقك على الإطلاقً مثلما ترغب في والأهم ضمان حقك حيث أنك لن تدفع شيء ما لم ينتهي الشغل مثلما هو مقرر مع التطويرات المطلوبة ويمكنك أيضاًً الاستحواذ على الشيفرة المصدرية وطلب تطويرات مستقبلية من المستقلين وفق الاتفاق.

بفضل ال******** المحمولة أصبحت التطبيقات تأخذ أغلب وقت المستعملين على هواتفهم، وغلاء مستويات تصفح الويب من تطبيقات ال******** المحمولة جعل المؤسسات والمشاريع حتى غير التكنولوجيا تفكر جدياً بتأسيس تطبيقات خاصة بها كحد أدنى لنظام أندرويد ولو أنه من المفضل على نسق iOS كذلكً وبهذا يغطي سوق عظيم من أنظمة التشغيل، بالإضافة للتطبيق لا يعقل أن يكون موقعك غير متوافقاً مع شاشات الأجهزة الفطنة الضئيلة والحواسب اللوحية الأضخم ليبدو على نحو ملحوظ وجيد على هذه الأجهزة، وايضاًً تَستطيع الإستعانة بمستقلين يملكون الخبرة الكافية في برمجة الويب لتطويع موقعك ليصبح جاهزاً لتلقي الطلبات من المستعملين وهم في طريقهم إلى الشغل.

download.png
If you think your project needs to be technical or technology-related to have smart phones implemented, then you're wrong.

If you think that your project needs to be too large to have an implementation of smartphones, then you are wrong.

Here are a few factors that will push you to establish smart phones for your project, regardless of its nature or size.

1. Application as a sales channel

Before you start setting up a project, you need to know what you want from it, not just to have an execution because your competitors own or because that's the fashion right now. One of the best things that a app can serve is to be a sales channel that sells your services and products. Whether you have a restaurant you can save a table reservation from, or have a library where you can sell books.

One of the advantages of that application is that it will be considered as a shop that works all day long and without holidays. Even if you have a Web site selling through it you have to establish an implementation and sell by it for many factors, the most important speed of achievement and people spend more time in the use of applications from browsing the web on their phones.

2. Application as channel promotion

Not all projects can be sold by applications or across the web in general, but promoting the project is also an idea. You can view data about your products, prices, and custom offers as well. Just as you can send an alert to the user if he or she is soon after your store tell him about restricted offers or remember to buy a product he wants.

Even if you have pages on social networks, promotion is poor because it is not reported to all followers and is annoying because the consumer does not expect it. When you download and store your application on your phone, it predicts that you will be promoting products and services that you can purchase.

3. Application as a channel of interaction and technical support

Social networks serve well as platforms for interaction with the user but do not give you detailed statistics and interaction is generic, while across applications you can know each user well and interact with him in greater privacy. Just as technical support across applications is simplified and fast emulation by e-mail or telephone communication and waiting on line.

Pal in your project and the problems you face with customers and how it will make their lives better if there is an implementation in their phone can send the grievance easily take a screenshot or picture of the problem and attach to the supersonic quick solution.

5. Application as a location

If you have a content-based site, news sites, blogs, etc., the app will serve as a special version of your site. However, applications offer many privileges, such as keeping an article for later reading, placing it as a favorite, and even sharing it with social networks, chat apps, and group conversations with greater ease. Just as in-app content is shown as a paycheck and better than its width within the browser as well as faster download and page switching.

If you win advertising on your site, you can add ads to your application as well, or create content for paid subscriptions to be accessed exclusively from the application or from a paid copy that serves the application as an income source for the place.

5. Application as a project itself

Even if you do not have a private project or a site that you are setting up to implement, your entire project can be implemented. Look at services such as airbnb and uber. They are a full list on the app, which represents the largest hotel chain and taxi, but all they have is a phone implementation Cleverness. There are many methods that can detect the income from your application, the simplest of which is to display advertisements of course, and perhaps the most profitable is to sell the components in the application, especially if it is a game and there are many ideas such as paid applications or annual subscriptions or even use a hidden profit model as does Tweet Bot where the application sells as a paid version and the year The following is a modern version paid and not as an update, as if you were forced to buy.

How do I get implemented for my project?

These were some of the factors that might convince you of the importance of having your project implement today, but how do you get to implement your project? I will tell you some methods:

You do not scratch your skin like your fingernails. You are the best person who can program its implementation because it knows what it wants from it, but you lack the programming knowledge, the design of the interfaces and the user experience, which is certainly not available to all, as well as the time it needs to improve the application and test it. On the same platforms and screens before it is ready to launch.

Automated Programming Services: Today, there are a number of websites that provide Android application creation services simply by ready templates. However, those applications are heavily restricted, with restricted designs and often put their ads in them. Most importantly, you will not get the source code for your application if you want to modify it. Later on with more advantages you can not.

3 - Use the independent: As long as you do not know the programming, use a programmer. Fortunately, today there are a range of free workstations that offer quick and easy access to a broad spectrum of programmers in different disciplines and experiences who have previous action models available. Working across freelance workstations as a freelancer ensures you multiple offers to design your application at all as you wish and most importantly to guarantee your right as you will not pay anything unless the job is finished as planned with the required developments. You can also acquire source code and request future upgrades from independents as agreed.

With mobile phones, applications are taking the majority of users' time on their phones, and the high levels of web browsing from mobile phone applications make enterprises and enterprises even non-technology seriously consider setting up their own minimum applications for the Android system, though preferably on iOS. In addition to the application, it is not possible that your site is not compatible with u

Professional programming
mobile application design